Terminalul offshore care deservește rafinăria Petromidia a trecut printr-o revizie tehnică importantă

Terminalul marin al rafinăriei Petromidia. FOTO Rompetrol
Terminalul marin al rafinăriei Petromidia. FOTO Rompetrol

Midia Marine Terminal (MMT), parte a Grupului KMG International, a finalizat lucrările de revizie tehnică la singurul terminal marin offshore din apele teritoriale românești, care alimentează rafinăria Petromidia din Năvodari. Intervenția a durat 10 zile și a vizat înlocuirea echipamentelor esențiale pentru funcționarea în siguranță a instalației.

„Lucrările efectuate ne oferă toate garanțiile unei operări fără întreruperi. Terminalul joacă un rol important în aprovizionarea rafinăriei Petromidia, iar mentenanța este esențială pentru siguranță și protecția mediului”, a declarat Mihai Brânzoi, directorul general al Midia Marine Terminal.

Printre principalele intervenții s-a numărat înlocuirea a patru furtunuri plutitoare critice – două de 12 metri și două de 9 metri – componente supuse unui stres mecanic ridicat. Furtunurile au fost fabricate în Japonia de compania Yokohama și sunt concepute special pentru condițiile de operare din Marea Neagră. Fiecare secțiune cântărește aproximativ 5 tone și are o carcasă dublă, capabilă să reziste la o presiune de 19 bari, în timp ce operarea se face la 8 bari.

Pe durata lucrărilor, restul echipamentelor au fost curățate de hidrocarburi, iar o parte dintre ele – aproximativ o treime – au fost testate pentru verificarea parametrilor de siguranță. Revizia completă a terminalului are loc o dată la 8 ani, iar furtunurile plutitoare sunt înlocuite la fiecare 2 ani.

Legătura dintre terminal și nave este realizată prin două șiruri plutitoare de peste 250 de metri și două subacvatice de 33,5 metri. În timpul lucrărilor, activitatea terminalului nu a fost întreruptă, derulându-se în regim de operare pe un singur fir. În august, au fost descărcate cinci nave, cu peste 400.000 de tone de țiței, dintre care 80% provenit din Kazahstan.

Peste 40 de specialiști din cadrul MMT și Rominserv – contractorul general al grupului Rompetrol – au fost implicați în revizie, care s-a desfășurat conform calendarului stabilit, în ciuda condițiilor meteo dificile.

Terminalul marin este de tip Single Point Mooring, un sistem fixat de fundul mării, care permite navelor să se rotească liber în funcție de condițiile de mediu. Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, ceea ce înseamnă că o navă cu o capacitate de 80.000–160.000 de tone poate fi descărcată în 24–36 de ore.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația EUplus, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe EUplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*