Portul Constanța înregistrează un recul semnificativ al traficului în 2024, după anul record 2023

După un an istoric în 2023, când traficul total de mărfuri în Portul Constanța a atins un vârf de aproape 93 de milioane de tone, anul 2024 marchează o scădere semnificativă. Potrivit datelor oficiale publicate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, traficul total în perioada ianuarie–decembrie 2024 a fost de 77,5 milioane de tone, cu 16% mai puțin față de anul anterior.

Diminuarea este cauzată în special de scăderea cantităților de cereale operate în port, care au înregistrat un regres de aproape 10 milioane de tone față de 2023. Dacă în anul precedent, cerealele au generat un volum de 36,2 milioane de tone, în 2024 acesta a fost de doar 26,9 milioane de tone.

Pe de altă parte, traficul de containere continuă să crească, atât în volum, cât și în număr de unități. În 2024 s-au înregistrat 10,5 milioane de tone de marfă în containere și 989.795 TEU – cel mai mare volum anual din istoria portului. Numărul de containere a crescut cu peste 8% față de 2023, ceea ce consolidează poziția Portului Constanța ca principal hub logistic la Marea Neagră.

Traficul de mărfuri generale s-a menținut relativ constant, înregistrând o ușoară creștere la 4,34 milioane tone, iar traficul de vrac lichid a urcat la aproape 19,6 milioane tone. În schimb, traficul de vrac solid a scăzut de la 59,5 milioane tone în 2023 la 43 milioane tone în 2024.

În ceea ce privește navele maritime, Portul Constanța a înregistrat 4.459 de escale în 2024, comparativ cu 4.705 în 2023. Scăderea este vizibilă în special în cazul vrachierelor și tancurilor. În schimb, numărul navelor de pasageri a crescut semnificativ, de la 32 în 2023 la 54 în 2024.

Un alt indicator important este numărul de escale ale navelor fluviale, care a scăzut de la 14.614 în 2023 la 11.085 în 2024, marcând o scădere de aproximativ 24%.

Deși 2024 aduce o reducere a volumului total, evoluția pozitivă a segmentului de containere și diversificarea tipurilor de mărfuri arată capacitatea Portului Constanța de adaptare la schimbările geopolitice și economice din regiune.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația EUplus, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe EUplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*