
Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat lansarea licitației pentru proiectarea și execuția proiectului Fast Danube 2, una dintre cele mai importante investiții de infrastructură fluvială din România.
Proiectul vizează modernizarea sectorului româno-bulgar al Dunării, pe o lungime de 470 de kilometri, pentru a asigura condiții sigure și predictibile de navigație pe aproape tot parcursul anului. Obiectivul principal este creșterea numărului de zile navigabile de la 280 la 340 pe an, ceea ce va genera o creștere estimată de 20% a volumului de mărfuri transportate pe Dunăre.
„Fast Danube 2 reprezintă un pas decisiv pentru navigația pe Dunăre și pentru economia României. Dunărea trebuie să devină un coridor navigabil competitiv, care să contribuie la dezvoltarea transportului durabil și la creșterea economică a țării”, a declarat ministrul Ciprian Șerban.
Valoarea estimată a investiției este de 170 de milioane de euro, iar lucrările vor include 110 kilometri de șenal navigabil dragat, 9 epiuri, 4 chevroane, 5,45 kilometri de stabilizări de mal și o insulă artificială.
Conform calendarului stabilit, deschiderea ofertelor va avea loc pe 16 decembrie 2025, evaluarea acestora se va finaliza în aprilie 2026, iar semnarea contractului este programată pentru iulie 2026. Durata totală a contractului este de patru ani – doi ani pentru proiectare și alți doi pentru execuție.
Prin implementarea proiectului Fast Danube 2, România își consolidează rolul strategic în rețeaua europeană de transport și contribuie la obiectivele Uniunii Europene privind mobilitatea verde și infrastructura durabilă, valorificând poziția geostrategică a portului Constanța.

Be the first to comment