
Începând de luni, 21 iulie, consiliile județene și primăriile se pot înrola în platforma MyEterra pentru a obține gratuit și online extrase de carte funciară și din planul cadastral necesare în procesul de emitere a actelor administrative, precum autorizațiile de construire sau certificatele de urbanism. Anunțul a fost făcut de ministrul dezvoltării, Cseke Attila, care a subliniat beneficiile directe pentru cetățeni.
„Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat Cseke Attila, ministrul dezvoltării.
Este a treia etapă de simplificare a accesului la documente cadastrale implementată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară. După ce, din aprilie, extrasele au devenit gratuite la ghișeu, iar din iunie pot fi obținute gratuit și online de către cetățeni, noua măsură permite și autorităților locale să le acceseze direct, fără a solicita aceleași documente de la contribuabili.
Pentru activarea accesului, autoritățile locale trebuie să trimită o cerere către oficiile teritoriale de cadastru, nominalizând persoanele autorizate. Adresele oficiilor județene sunt disponibile pe site-ul ANCPI: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact.
Scopul principal al acestui demers este eficientizarea proceselor administrative, prin eliminarea pașilor birocratici inutili și reducerea timpului de soluționare a cererilor depuse de cetățeni.
„Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, a conchis ministrul Cseke Attila.
Be the first to comment