
Comisia Europeană a impus Google o amendă de 2,95 miliarde euro pentru încălcarea normelor de concurență ale UE prin abuz de poziție dominantă în sectorul tehnologiei de publicitate online. Decizia este însoțită de o cerință fermă: compania trebuie să înceteze practicile ilegale și să elimine conflictul de interese din Adtech, inclusiv prin vânzarea unor active, dacă va fi necesar.
“Google a abuzat de poziția sa dominantă în ambele părți ale lanțului de aprovizionare Adtech. A favorizat propriile servicii în detrimentul concurenților, al advertiserilor și editorilor online. În final, toți cetățenii europeni au fost afectați”, a declarat Teresa Ribera, vicepreședintă executivă a Comisiei Europene.
Potrivit Comisiei, comportamentul ilegal al Google a dus la costuri mai mari pentru advertiseri – costuri care s-au reflectat în prețurile plătite de consumatori pentru produse și servicii. În paralel, editorii online au avut venituri mai mici, ceea ce a condus la calitate scăzută a conținutului gratuit sau creșterea abonamentelor.
“Acest comportament este ilegal conform legislației europene. Este a treia oară când Google încalcă regulile jocului, iar o simplă amendă nu mai este suficientă. Vom impune și măsuri structurale, dacă Google nu vine cu un plan viabil în 60 de zile”, a avertizat Ribera.
Comisia Europeană consideră că singura soluție eficientă pentru eliminarea conflictului de interese este vânzarea unei părți din afacerile Adtech ale Google. Decizia are impact global, iar Bruxelles-ul cooperează îndeaproape cu autoritățile americane, care au dat deja câștig de cauză Departamentului de Justiție în acțiunea împotriva Google pe teme similare.
“Este în interesul tuturor – inclusiv al Google – să se ajungă la o soluție comună de ambele părți ale Atlanticului. Vom aplica legea cu fermitate și corectitudine, fără teamă și fără favoruri, indiferent de companie”, a mai spus vicepreședinta executivă.
Be the first to comment