Creștere semnificativă a înmatriculărilor auto în România în trimestrul II din 2025, cu un boom pe segmentul de vehicule pentru marfă

Parcul auto din România. FOTO andreas160578
Parcul auto din România. FOTO andreas160578

Înmatriculările noi de vehicule rutiere în România au înregistrat o evoluție pozitivă în trimestrul II din 2025, atât în sectorul transportului de pasageri, cât și în cel al transportului de marfă, potrivit datelor publicate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din cadrul MAI, se arată într-o statistică realizată de INS.

Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, înmatriculările noi de vehicule pentru pasageri au crescut cu 1,9%, cele mai mari evoluții fiind raportate la autobuze și microbuze (+46,6%) și la mopede și motociclete (+21,1%). Segmentul autoturismelor a înregistrat o creștere modestă de 0,7%, dar este marcat de o tendință importantă: majorarea ponderii autoturismelor second hand din import, care a atins 76,3% din totalul înmatriculărilor noi, în urcare cu 14,9 puncte procentuale față de anul anterior.

În privința vehiculelor pentru transportul mărfurilor, ritmul de creștere a fost și mai accentuat: +8,1% față de trimestrul II 2024. Cele mai importante contribuții au venit din partea remorcilor și semiremorcilor, cu un avans de 21,1%, urmate de autotractoare (+4,5%). În schimb, înmatriculările de autocamioane au înregistrat o scădere ușoară de 0,2%.

Raportat la trimestrul anterior (T1 2025), evoluția este de asemenea pozitivă: înmatriculările pentru transportul pasagerilor au crescut cu 3,3%, iar cele pentru transportul mărfurilor cu 11,1%.

Pe fondul acestei dinamici, stocul de vehicule aflate în circulație la finalul trimestrului II 2025 reflectă o realitate mixtă în ceea ce privește normele de poluare. Astfel, 64,8% dintre vehiculele rutiere sunt conforme cu standardele Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, în timp ce aproape 10% sunt încă în categoria Non-Euro. Autoturismele conforme cu norma Euro 4 domină segmentul, în timp ce la autotractoare norma Euro 6 este preponderentă (45,9%). Pe de altă parte, pentru categoria vehiculelor speciale, 22% se află încă în zona Non-Euro, ceea ce indică o nevoie de reînnoire a parcului auto în anumite domenii.

Creșterile înregistrate în trimestrul analizat sugerează o reluare a activității economice în sectoarele legate de transport, dar și un apetit în creștere pentru achiziția de vehicule second hand din import, mai ales în rândul populației.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația EUplus, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe EUplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*