România își promovează autenticitatea la WTM London 2025, unul dintre cele mai mari târguri internaționale de turism

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel. FOTO Bibi
Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel. FOTO Bibi

România participă, în perioada 4–6 noiembrie 2025, la World Travel Market (WTM) London, cel mai important eveniment de profil din Marea Britanie, printr-un stand național dedicat promovării patrimoniului cultural, turismului rural, gastronomiei locale și noilor tendințe în turismul sustenabil.

Organizat de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), standul României – cu o suprafață de 304 metri pătrați – este amplasat în zona dedicată Europei și conceput pentru a oferi o experiență completă asupra ofertei turistice naționale. Conceptul vizual și structura deschisă pe toate cele patru laturi permit vizitatorilor acces facil și o perspectivă amplă asupra brandului de țară.

Alături de reprezentanții ministerului, 35 de co-expozanți – turoperatori, hoteluri, asociații de profil, organizații de management al destinației și autorități locale – promovează diversitatea turistică a României. Printre aceștia se numără și BIBI Touroperator, prezent la târg cu pachete de vacanță dedicate pieței britanice și cu o abordare centrată pe turismul autentic și experiențial.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în primele opt luni din 2025, România a primit 97.787 de turiști britanici, o creștere de 13,75% față de aceeași perioadă din 2024. Regatul Unit ocupă locul 4 între țările care trimit turiști străini în România, după Germania, Italia și Israel.

„România este o destinație care surprinde și emoționează. Participarea la WTM London 2025 este o oportunitate de a arăta lumii ce are țara noastră mai frumos – autenticitate, ospitalitate și diversitate. Piața britanică este una matură, dar deschisă către destinații noi, iar România are potențialul de a deveni una dintre ele”, a declarat Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și fondator BIBI Touroperator.

Programul României la târg include o serie de prezentări tematice susținute de autorități și specialiști din industrie. Primăria Craiova propune tema „Craiova – un oraș ca un festival”, Travel Carpathia promovează „Transilvania – întâlniri captivante”, iar Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova va susține prezentarea „Prahova – o evadare pentru toate sezoanele”.

Pe scena TrendFest, amplasată în zona dedicată experiențelor imersive, ansamblul Maria Tănase din Craiova va oferi publicului un spectacol de dansuri populare oltenești, aducând în fața vizitatorilor o mostră vie din tradițiile românești.

Standul României va include și materiale video de promovare realizate de jurnalistul britanic Charlie Ottley, precum și producția „România Atractivă”, un proiect finanțat prin PNRR, care prezintă destinații și experiențe gastronomice din 23 de județe.

World Travel Market London 2025 marchează o ediție record, cu o extindere a spațiului expozițional cu 25.000 mp și lansarea canalului WTM TV, dedicat promovării participanților și tendințelor globale din industria turismului.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația EUplus, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe EUplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*